Șantier părăsit: lucrările la podul Porțelanului sunt oprite, iar locuitorii din zonă sunt nevoiți să traverseze Someșul pe o construcție improvizată

Ș

Închis în luna aprilie a acestui an pentru reparații capitale, vechiul pod de pe strada Porțelanului trebuia redeschis în termen de un an traficului pietonal, urmând ca, în paralel, lângă el să se construiască unul nou, dedicat traficului auto. Șantierul este, însă, pus pe pauză de mai bine de o lună.

Locatarii din zonă susțin că n-au mai văzut picior de muncitor pe șantier de mai bine de o lună și se plâng de faptul că sunt nevoiți să tranziteze apa pe un podeț de lemn, foarte șubred, o improvizație ce trebuia să dureze doar câteva luni. “Când s-a închis podul, ni s-a spus că până la finalul anului va fi deschis măcar cel pentru pietoni și biciclete, dar, de vreo lună-două, nu s-a mișcat nimic pe șantier. Sunt oameni cu cărucioare care se chinuie să treacă peste podețul acesta improvizat, e foarte periculos pentru toată lumea”, spune unul dintre oamenii din zonă.

Conform colegilor de la Ziua de Cluj, lucrările au început în 3 aprilie 2019, vor dura 12 luni și sunt realizate de Diferit, societatea care a făcut Podul Traian și care a modernizat Nodul N, de la ieşire spre comuna Floreşti.

Între timp, traficul rutier a fost deviat pe următoarele trasee: pe partea nordică: Piața 1 Mai – str. Câmpul Pâinii – str. Bulgarilor – str. Fabricii – Bd. Muncii (traficul greu) și traseul str. Paris – str. București și str. Paris – str. Răsăritului (traficul ușor); pe partea sudică a podului – str. Nădășel – str. Oașului sau str. Alexandru Sahia – cartierul Iris.

Aici se va construi un pod nou de 62 m, cu trei deschideri: 8,76 m + 35,94 m + 8,76 m. Zidurile întoarse ale culeelor (infrastructura de la capătul podului ce preia sarcinile transmise de suprastructură, n. red.) vor avea 4,2 m. Podul va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 m carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 m lățime pe ambele laturi. Se va amenaja şi o pistă pentru biciclete. Lățimea va fi de 10,8 m.

Reabilitarea podului existent şi realizarea unuia nou au fost estimate la 5,3 milioane de lei, din care 4,5 milioane costurile lucrărilor de construcţie-montaj. Lucrările de proiectare au fost realizate de VCE Vienna Consulting Engineering. Licitația pentru execuție a fost adjudecată de Diferit SRL.

Podul Porțelanului a fost construit în 1940 și reabilitat în 1970, deservind aprovizionarea pentru fabrica de porțelan, astfel că lățimea părții carosabile a fost 4 m, cu doar un singur fir de circulație. Zona era tranzitată de un trenuleț de marfă care, în general, transpora caolin, o argilă foarte fină destinată fabricării obiectelor de porțelan.

Despre autor

Cronica de Cluj

Adaugă comentariu

We are social

Ultimele articole